UCI Pro Series
logo
blog single

Jubileum milliók szeme láttára

190 ország, 72 televíziós csatorna, 582 óra műsoridő, csaknem egymillió magyar néző – megérkeztek a százéves Tour de Hongrie nézettségi adatai.

Nemzetközi médiadisztribúciós partnerünk, az Amaury Sport Organisation jelentése alapján 2025-ben 72 különböző televíziós csatorna tűzte műsorra a Tour de Hongrie képsorait akár élőben, akár felvételről, akár összefoglalók formájában. Ez 190 országot és 1,1 milliárd elért háztartást jelent. Az említett csatornák összesen 582 óra adásidőt szenteltek a versenynek. A legnagyobb nemzetközi közvetítőpartnerek közé tartozott az Eurosport, a francia L’Equipe, a belga Proximus, a dél-európai Sportklub, az orosz Ökko, az amerikai-kanadai FloSports, a közel-keleti SSC, az afrikai Supersport, a latin-amerikai Claro Sport, a kínai Zhibo TV és az ausztrál SBS.

Európában a verseny összefoglalóit csaknem 3 millióan tekintették meg az Eurosporton (az egyes szakaszok utolsó két órájának élő adása a Discovery Plus / HBO Max streamingszolgáltatón volt elérhető). Emellett olyan online tartalomgyártók is foglalkoztak az eseménnyel, mint a GCN vagy a Lanterne Rouge. A teljes médiadisztribúciós lista ide kattintva érhető el.

Magyarországon az MTVA adatai alapján csaknem egymillió néző pillantott bele a Tour de Hongrie közvetítéseibe az M4 Sporton vagy a Duna Worldön – ez a lakosság 11%-át jelenti. Az egyes szakaszok nézettsége hazánkban átlagosan 78 százalékkal növekedett 2024-hez képest, ráadásul a rekordot jelentő 2023-as adatokat is felülmúlta. Az online adást 150 ezer néző követte figyelemmel az m4sport.hu-n. A közmédia összesen 36 órányi közvetítést szentelt a versenynek: az összes szakaszt a rajt pillanataitól a díjátadókig élőben mutatta, csak úgy, mint a hivatalos csapatbemutatót. A szurkolók a verseny elemző- és értékelő műsorát, az Aprés Tourt is az M4 Sporton tekinthették meg.