UCI Pro Series
logo
blog single

Érdekességek a százéves Tour de Hongrie-ról #2

A 2025-ös Magyar Kerékpáros Körverseny bővelkedett a különleges statisztikákban - cikksorozatunk folytatásában a verseny hátteréről gyűjtöttünk össze érdekességeket.

A szervezés:

  • A befutóknál 2600 méternyi kordonsor került kihelyezésre.
  • A csapatbemutató teljes kiépítéséhez (színpad, aktivitások, expo) 10 kilométernyi kábelre volt szükség.
  • A közvetítéshez összesen 16 kamerát használtak: 9 statikust, 3 motorost, 3 drónt és egy helikoptert.
  • A közvetítéshez jelerősítés céljából egy 58 méteres toronydarura, és egy jelerősítővel ellátott repülőgépre is szükség volt.

Televíziós közvetítések:

  • Nemzetközi médiadisztribúciós partnerünk, az Amaury Sport Organisation (ASO) segítségével 2025-ben 190 országban 72 különböző csatorna tűzte műsorra a Tour de Hongrie eseményeit. Ez 1,2 milliárd potenciális háztartást jelent.
  • A nemzetközi csatornák összesen 582 óra adásidőt szenteltek a versenynek.
  • A legnagyobb nemzetközi közvetítőpartnerek közé tartozott az Eurosport, a francia L’Equipe, a belga Proximus, a dél-európai Sportklub, az orosz Ökko, az amerikai-kanadai FloSports, a közel-keleti SSC, az afrikai Supersport, a latin-amerikai Claro Sport, a kínai Zhibo és az ausztrál SBS.
  • Európában csaknem 3 millióan tekintették meg a verseny összefoglalóit az Eurosporton.
  • Magyarországon csaknem 1 millió nézőt ért el a verseny közvetítése az M4 Sporton és a Duna Worldön – ez a lakosság 11%-át jelenti.
  • Az egyes szakaszok nézettsége hazánkban átlagosan 80 százalékkal növekedett 2024-hez képest, ráadásul a rekordot jelentő 2023-as adatokat is felülmúlta.
  •  A verseny elemző- és értékelő műsorát, az Aprés Tourt csaknem 150 ezren tekintették meg az M4 Sporton.

Közösségi média:

  • Csaknem 10 millió megtekintést értünk el a verseny alatt közösségimédia-felületeinken (Facebook, Instagram, TikTok, X, Youtube, Spotify).
  • Facebookon 167 poszttal összesen 1,2 millió felhasználóhoz jutott el a Tour de Hongrie híre. Legnagyobb elérésű posztunkat 670 ezren látták.
  • Instagramon 25 százalékos növekedést értünk el a követőtáborunkkal, mely immár közelít a tízezer felhasználóhoz. 68 Reels videó mellett 232 Story-t is megosztottunk.
  • Frissen indított TikTok csatornánk 165 ezer megtekintést és 1100 követőt gyűjtött a verseny alatt.
  • Youtube csatornánkon összesen 22 ezer órányi tartalmat tekintettek meg a nézőink.
  • X csatornánkon összesen 268 tweetet osztottunk meg nemzetközi célközönségünk számára.