A 32 fősre csökkenő mezőnyben ismét magyar diadal született.
„Abádszalóknál cigányzene és hatalmas közönség várja a mezőnyt. A tűzoltók fecskendővel locsolják az eltikkadt versenyzőket, a lakosság mindenünnen összegyűlik, kancsókból, vödrökből öntözi az elkínzott fiúkat. Kunhegyesnél öt perces pihenőt tart mindenki, alaposan kihasználják a frissítő állomást. Karcagnál újabb öt perces felfrissítő pihenőt kell tartani, mert mindenki szédeleg a kerékpárján, a versenyzők már szinte csak gépiesen taposnak. A teherautónak már hat utasa van: Szenes, Gere, Bencze, Droba, Kovács és Brummel. A hőség irgalmatlan, a versenyzők porálarcban várják a megváltást. Bizony ebben a hőségben csak gyengén üdít a mezőberényi cigánybanda, annál jobban esik azonban a zuhatagokban áradó víz.
A befutó után... Este kilenc óra. Az aszfalt felett még remeg a levegő, poklok torkán ömlik a kénköves meleg, ez a fullasztó, deprimáló és lesújtó kánikula. A Tour mezőnye éppen most vacsorázott, s már menne is fel a szobákba, hogy kipihenje a 240 kilométeres Eger-Békéscsaba futam fáradalmait, de az alvás lehetetlen. Olyanok ezek a szobák, mint a velencei ólomkamrák, s kint az ablakok előtt szájaskodó jazz szemtelenkedik - nem lehet aludni, nem lehet. Fél négy felé már mindenki talpon van, szép világos hajnal a búcsúzó csillagokkal, s künn az utcán - ki hinné ezt Budapesten? - vagy negyven úrileány kerékpáron. A Tourra kíváncsiak...”
A Tour abban az évben egyébként is komoly nehézségekkel küzdött, az anyagi problémák miatt a neves jelentkezők sorra mondták vissza a részvételt, s végül csupán egy külföldi útlevelű versenyző került a soványka mezőnybe...
Szakaszgyőztesek:
1. szakasz (Budapest - Eger, 174 km): Németh Károly (BSE)
2. szakasz (Eger - Békéscsaba, 240 km): Németh Károly (BSE)
3. szakasz (Békéscsaba - Budapest, 213 km): Németh Károly (BSE)
4. szakasz (Budapest - Kaposvár, 220 km): Németh Károly (BSE)
5. szakasz (Kaposvár - Budapest, 190 km): Liszkay István (Törekvés)
Az összetett végeredmény:
1. Németh Károly (BSE) 40:26:37
2. Éles Ferenc (MKSZ) 40:36:28 (+9:51)
3. Adorján István (Székesfehérvári MÁV Előre) 40:37:24 (+10:47)
A csapatversenyben:
1. BSE